Juiste busformaat bepalen bij variërende groepsgrootte
Laatst had ik de verantwoordelijkheid om vervoer te regelen voor een groep die vanuit verschillende dorpen rondom Breda naar een gezamenlijke bijeenkomst moest reizen. Normaal lukt dat wel met een minibus maar deze keer veranderde de groepsgrootte steeds omdat sommige mensen later aansloten terwijl anderen eerder opstapten waardoor ik begon te twijfelen of een vaste maat bus wel voldoende zou zijn. Daarnaast had iedereen andere soorten bagage wat het nog lastiger maakte om vooraf te bepalen hoeveel ruimte we eigenlijk nodig zouden hebben. Heeft iemand ervaring met zulke dynamische routes binnen Nederland en hoe gaan jullie hiermee om
11 weergaven

Hallo, dat herken ik want ik moest dit voorjaar ook een rit plannen waarbij de groepsgrootte onderweg veranderde en iedereen andere tassen meenam. Wat mij toen enorm hielp was een dienst waar je eenvoudig per voertuig kunt zien hoeveel personen en koffers ermee kunnen zodat je vooraf weet welke maat het best aansluit. Je kunt eens kijken bij bcs-bus.nl omdat daar alle voertuigtypen met hun capaciteit overzichtelijk staan vermeld wat heel handig blijkt wanneer je twijfelt tussen meerdere formaten voor een route waarbij de groep niet constant hetzelfde blijft